Wednesday, January 12, 2011

Kolam Ikan (60% siap)

Selamat Tahun Baru...2011


Projet kolam ikan baru siap 60%....

1) Saiz kolam yang dah siap di korek tanahnya..

gambar malam hari

2) Ini gambar mole (acuan) untuk buat beam structure mase ni masukkan besi keluli supaya asas binaan kolam ni kuat .Kolam ni tak menggunakan binaan dari batu bata sebab dari pemerhatian dan pengalaman kolam yang dibina menggunakan batu bata mudah pecah,retak dan bocar akibat tekanan air yang terlalu kuat.Oleh sebab tu aku ambil keputusan bina kolam dengan cara ini.Cara ni mengambil masa sikit..sebab aku buat sorang2...huhuhuhu


3) Begini lah rupernya kolam....tapi masih dalam
binaan lerr..sebelah kolam dan yang kecik tu adalah filter kolam dimana dasarnya dalam 4 kaki.


Siap 60% - projek berhenti rehat sebentar sebab beberapa faktor seperti musim hujan tak sesuai untuk kerja-kerja menyimen , buat masa ni kolam tu jadi tempat anak-anak ku berkubang...heheheheh..
satu lagi faktor..maklum ler awal2 tahun nih pulus banyak disalurkan untuk persekolahan anak2..ekk jadi bajet kena 'hold' dulu...

Disebabkan keadaan air hujan yang banyak bertakung dalam kolam separa siap ni kenalah aku stanby ngan ubat jentik2 dulu...kalu tak nanti sempat jadi tempat pembiakkan nyamuk..kang tak pasal2 kena saman lak aku...hehehehe

5 comments:

  1. hmm...baru pasan wujudnye blog nih. Baguih-baguih, dua2 kreatif, sorang pandai menjahit, sorang pandai bertukang....=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. ermm..Nany..terima kasih la singgah...blog biase-biaser jer..nak menulis panjang-panjang x berape nak reti..huhuhu

    ReplyDelete
  3. salam perkenalan.. apa perkembangan kolam tuan.. ke dah masuk ikan.. hehehe

    ReplyDelete
  4. salamm perkenalan juga untuk en rashid,terima kasih kerana follow blog saya nih...buat masa sekarang projek kolam saya "hold" dulu sbb musim hujan baru2 nih..kalau xder aral melintang bulan 3 nih saya mulakan semula...apa2 perkembangan mengenai kolam saya nih akan saya kongsikan di penulisan saya akan datang...kita tunggu yerr...hihihi

    ReplyDelete