Sunday, October 24, 2010

DIY Pergola + Pokok Kesidang


Ini pula pergola untuk pokok kesidang (kerak nasi)..berbunga putih dan mengeluarkan bau wangi seperti pandan....saper2 datang mesti tegur..'masak nasi lemak ker?'

Duduk bawah pergola nih memang bestt...






Kayu yang aku guna untuk projek nih juga menggunakan kayu terpakai dari kedai yang sama...sampai tauke kedai pun dah cam muka aku....kih..kih..kih

Oleh kerana dah cam muka aku yang selalu melilau kat kedai dia survey kayu  ...aper lagi siap kasi  diskaun lagi kat aku dan kalau tak puas hati ker kayu tak ikut spec yang aku nak siap bulih tukar lagi.....maklum ler walaupun kayu terpakai tapi aku masih mahukan ia berkualiti dan seperti yang dirancangkan sebab projek ini 'outdoor'...kalu bulih takmau ader yang kena hempap dek kayu nanti....




8 comments:

  1. Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. teringin nak ada pergola cam ni.. rumah org kreatif ni mmg cantik. thumbs up!

    ReplyDelete
  3. terima kasih... Aida..
    ermm..nanti bincang ngan Abe...buat kat tepi rumah ok..

    ReplyDelete
  4. kreatifnya abg ni...nnti bley tak saya upah abg wat pergola,gazebo,kolam dll kt umah saya??? tp umah saya apartment je bang boley ke wat smua tu??

    ReplyDelete
  5. o0o0o Mr Ali..rumah awak kan ader Balkoni...kat situ bleh letak water feature..ala2 bunyi air terjun..pastu letak la bangku kayu (tunggul kayu getah ker) tempat bertengek bleh laa berasap ...

    ReplyDelete
  6. heheh...balkoni pun takde...
    nanti bila senang teringin nk singgah lepak berasap bawah pergola umah ko...
    itu hari pasal tak plan singgah tlk batik, sangkut lak dlm jem...langsung x tringat nk singgah umah ko...hehe

    ReplyDelete
  7. Salam en., kat mane kedai kayu yg murah ni? Nak servey jugak. :)

    ReplyDelete